• Quinoa Komosa Ryżowa 1kg Biała Białko Targroch

14.99
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu Zamów do 13:00 - wysyłka dzisiaj (Pn - Pt)
Cena przesyłki 10.99
Odbiór Osobisty 0
Odbiór Osobisty 0
Paczkomaty InPost 24/7 10.99
Przesyłka Kurierska InPost 12.99
Poczta Polska Kurier Pocztex48 12.99
Przesyłka Kurierska DPD 14.99
Przesyłka Kurierska InPost Za Pobraniem 15.99
Przesyłka Kurierska DPD Za Pobraniem 16.99
Dostępność Dostępny na magazynie
Waga 1.1 kg

Darmowa dostawa od 199zł

QUINOA KOMOSA RYŻOWA 1kg Targroch

MINIMALNY TERMIN PRZYDATNOŚCI: 12.2022   

KRAJ POCHODZENIA: INDIE

 

Quinoa pochodzi z Ameryki Południowej W Polsce znana jest jako komosa ryżowa

image

Co to jest quinoa?

Ze względu na swoją nazwę, wygląd i typowy dla kasz sposób przygotowania, wiele osób błędnie identyfikuje komosę ryżową jako zboże, odmianę ryżu lub coś z rodziny kasz. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że quinoa nazywana jest także ryżem peruwiańskim. Z biologicznego punktu widzenia quinoa – wraz z amarantusem i gryką - należy jednak do grupy tzn. pseudozbóż, czyli nie traw, ale roślin o wysokiej zawartości skrobi w nasionach. Jest produktem bezglutenowym i bogatym w wartościowe białko.

 

Właściwości:

  •  Zawiera aż 20% przyswajalnego białka. 
  •  Dostarcza 2x więcej wapnia niż mleko. 
  •  Stanowi doskonałe źródło witamin i minerałów.
  •  Charakteryzuje się niskim indeksem glikemicznym. 
  •  Jest bogata w błonnik pokarmowy. 

image

Białko zawarte w komosie jest białkiem kompletnym czyli pełnowartościowym. Oznacza to, że zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy, jakie należy dostarczać organizmowi wraz z pożywieniem. Jako źródło wapnia quinoa doskonale zastępuje nabiał, stanowiąc ważny element diety kobiet w ciąży, wegan oraz dzieci i młodzieży w okresie dorastania. Poza wapniem znajdują się w niej nienasycone kwasy tłuszczowe, witamina E,magnez, mangan, żelazo, miedź i fosfor. Przyczynia się do oczyszczenia organizmu i obniżenia cholesterolu.

 

Sposób przygotowania:

Quinoa jest używana do wielu potraw – zazwyczaj słonych, ale może być użyta również do potraw słodkich. Przed ugotowaniem wystarczy ją przepłukać i opcjonalnie podprażyć na suchej patelni, w celu wydobycia głębszego smaku. Komosę ryżową należy gotować w proporcjach 1:2 w stosunku do ilości wody. Po upłynięciu około 15 minut i wypuszczeniu z ziaren drobnych ogonków (kiełków) należy ściągnąć naczynie z ognia i pozostawić pod przykryciem na kolejny kwadrans.

  • Jest doskonałym zamiennikiem kaszy, makaronu czy ziemniaków, w towarzystwie mięs, warzyw i sosów.

Wartość odżywcza w 100 g produktu:

  • Wartość energetyczna 1490 kJ / 355 kcal
  • Tłuszcz 5,5 g
  • w tym kwasy tłuszczowe nasycone 0,7 g
  • Węglowodany 57,8 g
  • w tym cukry 5,1 g
  • Błonnik 6,8 g
  • Białko 15,1 g
  • Sól** 0,02 g

Przechowywanie

Przechowywać w suchym i chłodnym miejscu, w szczelnie zamkniętym opakowaniu.

 

Komosa ryżowa - quinoa jest naturalnym źródłem:

  •  Potasu - pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego.
  •  Magnezu - przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia
  •  Żelaza - pomaga w prawidłowej produkcji czerwonych krwinek i hemoglobiny.

 

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.